ايران آماده  ميزباني هنرمندان صنايع دستي تونس است

به گزارش ميراث آريا(chtn)، کنفرانس نقش صنايع‌دستي در معماري نوين با سخنراني احسان اوغلو، دبير کنفرانس و حضور حسين هاتفي فارمد، معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي ايران در اين کشور برپا شد.

بنا بر اين گزارش هنرمندان و مهندسان معماري از کشورهاي اسلامي همچون ايران، عربستان، ترکيه، تونس، مراکش و مصر، در اين کنفرانس حضور داشته و مقالات خود را پيرامون کاربرد صنايع‌دستي در معماري نوين ارائه دادند.

همچنين در حاشيه برگزاري کنفرانس نيز نمايشگاهي از کاربرد آثار صنايع دستي در معماري نوين برپا شد.

اين گزارش حاکي از آن است که جمهوري اسلامي ايران نيز با ارائه آثاري از سراميک، فلز و شيشه به معرفي نقش اين رشته‌ها در معماري ايراني پرداخت که با استقبال خوب حضار و شرکت‌کنندگان مواجه شد.

همچنين در ديدار معاونت صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي با وزير تجارت و صنايع دستي تونس بر روابط بسيار خوب دو کشور در گذشته، بر توسعه روابط فرهنگي و تعاملات بيشتر در بخش صنايع‌دستي تاکيد شد.

هاتفي فارمد با تشريح تاريخچه صنايع‌دستي ايران و ظرفيت‌هاي هنرمندان و هنري ايران، گفت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد در تونس با ايجاد هفته فرهنگي و ايجاد نمايشگاه‌هاي صنايع‌دستي هنر مورد علاقه مردم تونس را در اين کشور ارائه کند.

همچنين وي بر آمادگي کشور هنرپرور ايران در ميزباني از هنرمندان کشور تونس تاکيد کرد.

گفتني است معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي ايران از کارگاه‌هاي صنايع‌دستي شهرهاي حمامات و بيانات در تونس ديدن کرد و در بازديد از کارگاه‌هاي سفالگري تونس با چگونگي توليد سفال، طراحي، لعاب و پخت سفال در اين کشور آشنا شد.

لازم به ذکر است در ادامه اين بازديد بر تعامل بيشتر ميان مراکز توليد سفال ايران، نظير لاله‌جين، ميبد، اصفهان با مراکز توليد صنايع‌دستي تونس با مديران صنايع‌دستي اين دو شهر ملاقات و مذاکراتي انجام شد./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387081159